ALİ BABA'NIN ÇİFTLİĞİ OYUNU
Etkinliğin Gerekçesi
Çok dilli ve çok kültürlü etkileşimin arttığı dünyada, yabancı dil
eğitiminin de önemi gittikçe artmaktadır. “Yabancı bir dilin zorunlu olarak
öğrenilmesine ilköğretimde başlandığı Avrupa’da, aynı zamanda anadili dışında eğitim
dilini çok dilde yaşamak durumunda olan çocuklar da bulunmaktadır.
Türkçe ya da Hayat Bilgisi dersinde iki yabancı
dilin birlikte kullanılmasını denemek amaçlanmıştır. Dil başlı başına bir
etkileşim olduğundan, bu çalışmayla çocuklara birbirleriyle anadilleri dışında
etkileşime geçebilecekleri farklı bir iletişim aracı sunulmuştur. Böylece
çocukları çok küçük yaşlarda farklı diller öğrenmeye ve bir dünya vatandaşı
olmaya heveslendirmek istenmiştir.
Etkinliğin Hedefleri
Bu
etkinliğe katılan öğrenciler;
1.
Farklı yabancı diller bilmenin önemine inanırlar.
2.
İki farklı yabancı dili birlikte öğrenmenin çok da zor olmadığı konusunda
bilinçlenirler.
3.
Belli başlı havanların İngilizce ve Almanca adlarını öğrenirler.
4.
Farklı iki dilde basit cümleler kurabilirler.
5. Okul yaşamı dışındaki
arkadaşlarını da farklı yabancı dilleri öğrenmenin ne kadar önemli olduğu
hakkında öğüt ve tavsiyelerde bulunabilirler.
Ali Baba’nın Çiftliği’nde Bir Etkinlikte İki Farklı Yabancı Dil Öğrenme
Oyununun Önemi
“Ali Baba’nın Çiftliği’nde Bir
Ekinlik: İki Farklı Yabancı Dilin Öğretimi İçin Eklektik Bir Oyun”, öğrencilere, diğer öğrencilerle başka bir dilde
iletişim kurma, farklı dillerde sözcük dağarcığını geliştirme gibi olanaklar
vermektedir. Bu çalışmayla öğrenciler, eğlendirici materyallerle öğrenme
olanağı yakalayacaklardır.
Çalışma,
öğretmen adaylarına da uygulama olanağı sunmaktadır. Öğretmen adaylarının
öğretim yöntemi kullanma, değişik materyallerden yararlanarak ders işleme ve sınıf
yönetme becerilerini geliştirmelerine katkı
getirecektir.
Eğitsel Oyunun Diyaloğu
-
Merhaba Çocuklar!
Bugünkü dersimizde bazı hayvanların hem İngilizce hem de Almanca isimlerini ve bu iki
dilde basit cümleler kurmayı
öğreneceğiz. Ne dersiniz başlayalım mı?
Öğretmen,
hazırladığı Ali Baba’nın Çiftliği Platformu’na öğrencilerini davet eder. Bazı
öğrencilerden hayvan kıyafetlerini giymelerini ister. Kendisi ise hayvan
resimlerinin ve üç dildeki isimlerinin yer aldığı flaş kartlardan herhangi
birini platformda hazırladığı çamaşır iplerine asarak derse başlar….
-
Bir numaraları
kartımızla başlayalım.
Hayvan kıyafetlerini giyen bir öğrenciden
sihirli çerçeveye bakmasını ve o hayvanı çağırmasını ister.
-
Arı gelir misin?
Senin ismini Almanca ve İngilizce olarak öğrenmek istiyorum!....
Öğretmen
bu arada arı resimli kartını öğrenciye verir. Öğretmen Türkçe olarak,
Sihirli
çerçevenin yanına giderek, İngilizce cümleyi ve Almanca cümleyi söyler.
-
“My name is bee!”
-
“Mein Name ist die Biene! ”
Çerçevenin yanında bulunan hayvan
kıyafeti giymiş öğrenciden, Türkçe, Almanca ve İngilizce cümleleri tekrar
etmesini söyler. Sonra cümleler sınıfça tekrar edilir.
-
“Benim ismim
arı!”
-
“My name is bee!”
-
“Mein Name ist die Biene! ”
Öğretmen başka bir öğrenciye geçerek,
diğer kartları da kartlardaki numara sırasına uymadan, öğrencilerle aynı
şekilde çalışır. Bütün kartlar çalışıldığında ders sona erer.
NOT:BU MATERYALDE KULLANILAN RESİMLER KARA KALEM ÇALIŞMASINDAN BİLGİSAYAR ORTAMINDA RENKLENDİRİLMİŞ VE KALIP OLUŞTURULUP RESİMDE BULUNAN HAYVANLARIN TÜRKÇE ,İNGİLİZCE,ALMANCA İSİMLERİ SADECE GÜLTEKİN&SEÇKİN TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.
ÖNEMLİ UYARI: BU YAYINLANAN MATERYALİN HER HAKKI SAKLIDIR. KOPYALANMASI YADA BİR KISMININ KULLANILMASI KESİNLİKLE YASAKTIR!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder